Klantenservice Vodafone deels over op thuiswerk

vodafoneOngeveer 200 medewerkers van Vodafone mogen voor een groot deel gaan thuiswerken. Daartoe is besloten na een succesvolle proef van het bedrijf met 22 medewerkers. Het betreft medewerkers van de klantenservice die telefonisch contact hebben met klanten en hun overige taken via de computer kunnen uitvoeren. Vooralsnog mogen de helpdeskmedewerkers voor maximaal 40% van de tijd vanuit huis werken.

De proef die samen met ICT-bedrijven Avaya en Amdocs werd opgezet was volgens Vodafone een doorslaand succes. De medewerkers hadden meer plezier in hun werk, wisten klanten sneller te helpen en werden ook beter beoordeeld door klanten dan hun collega’s op kantoor. De loyaliteit van klanten bleek ook groter te zijn nadat ze geholpen waren door een medewerker die thuis aan het werk was.

De medewerkers zelf waren ook heel enthousiast over het thuiswerk. Ze wilden na de proef zonder uitzondering hun werkzaamheden graag op dezelfde manier blijven uitvoeren.

Geef een reactie